معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت :‌ مجالس عزاداری، سخنرانی، هیئت‌ها و روضه‌خوانی‌های سکولار در کشور معنا و مفهوم ندارد، زیرا قیام اباعبدالله الحسین (ع) قیامی سیاسی، اعتقادی و در جهت مبارزه با ظلم بوده است ضمن اینکه این را هم می‌دانیم که مفهوم سیاست خارج از دین نیست چرا که سیاست ما عین دیانت است.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در حاشیه نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با بیان این مطلب افزود  افزود: در هیچ انتخاباتی هیچگونه کار سیاسیی در سازمان اوقاف و امور خیریه وجود نداشته و اصولا اجازه ورود به کار سیاسی را به هیچکس نداده و نخواهیم داد همچنین در مجالس عزاداری هم اجازه رخ دادن چنین موضوعی را نخواهیم داد.

وی ادامه داد:‌در ساختار تعریف شده در سازمان  اوقاف و امور خیریه اجازه سخنرانی به افراد دارای گرایش سیاسی اجازه تریبون به هیچکس را نخواهیم داد اما وقتی در دنیا شاهد ظلم علیه مسلمانان بوده و جوانان این کشور به عنوان مدافعان حرم قد علم می‌کند نشان می‌دهد که درس همه ما از قیام عاشورا بوده است .

معاون سازمان اوقاف تصریح کرد: نگاه سازمان اوقاف و امور خیریه در برپایی مجالس عزاداری براساس برخی مؤلفه‌ها و شاخص‌ها است که بخشی از مؤلفه‌های آن این است که آن مجالس باید بر اساس استانداردهای لازم مانند قرائت قرآن،‌سخنرانی، عزاداری بر اساس سبک‌های سنتی و بدون خرافه و خارج از انحرافات مداحی، اطعام برای عزادارانی که در مجلس حضور دارند بدون اسراف و برخی شروط هم برای سخنرانان است.

وی ادامه داد: اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه کمک و حمایت از هیئت‌های خانگی نیست و حتی سازمان نگاه مساعدتی به آنها ندارد، بلکه ما فقط مشارکت‌کننده با برخی هیئت‌ها و حسینیه‌ها و تکایا هستیم. زیرا لازم است که اقدامات مجالس عزاداری با مؤلفه‌ها و سیاست‌های سازمان اوقاف و بر اساس دستورالعمل‌ها و اسناد بالادستی همخوانی داشته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف گفت: شاخص‌هایی برای هیئت‌های کشوری، استانی، شهری و حاشیه‌ها و همچنین هیئت‌هایی که جوانان از آن استقبال می‌کنند در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام شرفخانی در پایان درباره آسیب‌هایی که در عزاداری‌ها در این ایام مشاهده می‌شود گفت:‌این آسیب‌ها با توجه به کمیت زیاد عزاداری‌ها بسیار حداقلی است اما باید با راهکار فرهنگ‌سازی با آن مقابله و با روشنگری و عدم حمایت مجموعه‌های مختلف از آن اصلاح و روند اقدامات آنها به سمت شاخص‌های مدنظر سازمان اوقاف باشد اما متأسفانه برخی اقدامات و آسیب‌های موجود در عزاداری‌ها بر اساس اهداف شیعه انگلیسی و مذهب علیه مذهب و اختلاف انداختن در بین مسلمانان و به ویژه شیعیان است.
/2759/